Aladro-Gonzalvo,
A., Araya-Vargas, G., Solera-Herrera, A., Moncada-Jiménez, J., Machado-Díaz, M.,
& Reinhold, J. (2019). Exercise protects cardiovascular recovery from
stress in a sample of Black ethnicity adolescents. Gazzetta Medica
Italiana, 178(7-8), 491-500. Doi: https://doi.org/10.23736/S0393-3660.18.03889-5
Aragón-Vargas,
L. F. (2019). La ciencia, y las revistas científicas, son una farsa si la
verdad no existe. Pensar En Movimiento: Revista De Ciencias Del Ejercicio
y La Salud, 17(2), e40253. Doi: https://doi.org/10.15517/pensarmov.v17i2.40253
Arias-Oviedo,
G. M., Castillo-Hernández, I., & Jiménez-Díaz, J. (2019). Efecto agudo de
las bebidas energéticas en la potencia anaeróbica: Un metaanálisis. Pensar
en Movimiento: Revista de Ciencias del Ejercicio y la Salud, 17(2), 1-23. Doi: https://doi.org/10.15517/pensarmov.v17i2.31769
Baena-Extremera, A.,
Granero-Gallegos, A., Ortiz, M. M., Baños, R., & Escaravajal, J. C. (2019).
Prediction of intention to practice leisure-time physical activity according to
the learning climate and self-determined motivation in Physical Education.
Habilidad Motriz: Revista de Ciencias de la Actividad Física y del
Deporte, (52), 63-72. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/331929100_Prediction_of_intention_to_practice_leisure-time_physical_activity_according_to_the_learning_climate_and_self-determined_motivation_in_Physical_Education
Baena-Extremera, A.,
Ruiz-Montero, P. J., & Escaravajal, J. C. (2019). Evolución de la
investigación de las actividades físicas en el medio natural en revistas
españolas. Revista Española de Educación Física y Deportes, (424),
57-65. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/331862448_Evolucion_de_la_investigacion_de_las_Actividades_Fisicas_en_el_Medio_Natural_en_Revistas_Espanolas
Baños, R., Baena-Extremera, A.,
& Granero-Gallegos, A. (2019). The Relationships between High School
Subjects in terms of School Satisfaction and Academic Performance in Mexican
Adolescents. International journal of environmental research and public health, 16(18),
3494. Doi: https://doi.org/10.3390/ijerph16183494
Baños, R., Baena-Extremera, A.,
& Ortiz-Camacho, M. (2019). Prediction of the Satisfaction With the Student
Life, Based on Teaching Competence and Satisfaction With the School. Frontiers
in psychology, 10, 1-7. Doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02506
Baños, R., Barretos-Ruvalcaba,
M., & Baena Extemera, A. (2019). Protocolo de estudio de las variables
académicas, psicológicas y de actividad física que influyen en el rendimiento
acdaémico de adolescentes mexicanos y españoles. Espiral. Cuadernos del
Profesorado, 12(25), 89-99. Recuperado de http://ojs.ual.es/ojs/index.php/ESPIRAL/article/view/2480
Baños, R., Marentes-Castillo, M.,
Zamarripa, J., Baena-Extremera, A., Ortiz-Camacho, M. M., & Duarte-Félix,
H. (2019). Satisfacción, aburrimiento e importancia de la educación física en
la intención de realizar actividad física extraescolar en adolescentes
mexicanos. Cuadernos De Psicología Del Deporte, 19(3), 205-215. Doi: https://doi.org/10.6018/cpd.358461
Baños, R., Ortiz-Camacho, M. M.,
Baena Extemera, A., Granero Gallegos, Machado Parra, J. O., Rentería, I.,
Acosta, I., & Ramírez, L. (2019). Relación entre el clima de aprendizaje en
Educación Física y la percepción de los estudiantes en las competencias del
profesorado. Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y del
Deporte, 8(2), 143-153. Recuperado de http://www.revistas.uma.es/index.php/riccafd/article/view/6696/6186
Bento,
P., Murta, L., & Sáez-Padilla, J. (2019). La calidad de los servicios de las empresas de turismo activo en Portugal. Cuadernos de Turismo, (44), 27-42. Doi: https://doi.org/10.6018/turismo.44.404721
Bravo-Herrera,
M., & Carazo-Vargas, P. (2019). The Effect of One-Session Rhythm
Therapy on Mood States in Female and Male Corporate Employees. Retos, (36),
273-277. Recuperado de https://recyt.fecyt.es/index.php/retos/article/view/64967
Chacón-Araya,
A., Montero-Herrera, B., & Carazo-Vargas, P. (2019). Convergent
validation of training loads measurements in taekwondo athletes. MOJ
Sports Medicine, 3(1), 8‒11. Recuperado de https://medcraveonline.com/MOJSM/MOJSM-03-00070.pdf
Chacón-Araya,
Y., Castillo-Hernández, I., & Moncada-Jiménez, J. (2019). The
association between body composition, physical activity and body image among
Costa Rican models and controls. Psychology, Society & Education, 11(2),
151-163. Doi: https://pdfs.semanticscholar.org/e85f/4b5eeaaec8b9a105f48d0935dfbc09e6b6f9.pdf
Escaravajal, J. C., &
Baena-Extremera, A., (2019). Las aplicaciones tecnológicas en el deporte de
orientación y en Educación Física. Habilidad Motriz: Revista de Ciencias de la
Actividad Física y del Deporte, (53), 28-40. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/336856000_Las_Aplicaciones_Tecnologicas_en_el_Deporte_de_Orientacion_y_en_Educacion_Fisica
Escaravajal Rodríguez, J. C.,
& Blázquez Perán, J. E. (2019). Identificación y valoración de los puntos
de interés didáctico del municipio de Águilas. Papeles De Geografía, (65),
121-138. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/338225310_Identificacion_y_valoracion_de_los_puntos_de_interes_didactico_del_municipio_de_Aguilas
Escaravajal, J. C., &
Martín-Acosta, F. (2019). Análisis bibliográfico de la gamificación en
Educación Física. Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad
Física y el Deporte, 8(1), 97-109. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/332107918_Analisis_bibliografico_de_la_gamificacion_en_Educacion_Fisica
Escaravajal, J. C., Nioclás, J.,
Ruiz-Fernández, Z. M., 6 Otálora, F. J. (2019). Una experiencia de
supervivencia en Educación Física. EmásF, Revista Digital de Educación
Física, 10(57), 47-61. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/331314442_Una_experiencia_de_Supervivencia_en_Educacion_Fisica
Fuentesal, J., Baena-Extermera,
A., & Sáez, J. (2019). Psychometric Characteristics of the Physical
Activity Enjoyment Scale in the Context of Physical Activity in Nature. International
Journal of Environmental Research and Public Health, 16(24), 4880. Recuperado
de https://www.mdpi.com/1660-4601/16/24/4880
Gómez-Miranda,
L. M., Santiago-López, N. V., Chacón-Araya, Y., Moncada-Jiménez, J., &
Ortiz-Ortiz, M. (2019). The effect of exergames on physical function,
cognitive capacity, depressive state and fall-risk in Mexican older
adults. Journal of Physical Education and Sports, 19(3), 833-840. Recuperado de https://efsupit.ro/images/stories/iunie2019/Art%20120.pdf
Granero-Gallegos, A., Ruiz-Montero,
P., Baena-Extremera, A., & Martínez-Molina, M. (2019). Effects of
Motivation, Basic Psychological Needs, and Teaching Competence of Disruptive
Behaviours in Secondary School Physical Education Students. International
Journal of Environmental Research and Public Health, 16(23), 4828. Recuperado
de https://www.mdpi.com/1660-4601/16/23/4828
Martín-Acosta, F., &
Escaravajal, J. C. (2019). Análisis bibliográfico sobre los programas de
recreos activos. Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física
y el Deporte, 8(1), 125-135. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/332107737_Analisis_bibliografico_sobre_los_programas_de_recreos_activos
Montero-Herrera,
B., & Carazo-Vargas, P. (2019). Beneficios de la práctica mental
en la práctica deportiva. Apunts. Educación Física y
Deportes, 135(1), 82-99. Recuperado de https://www.revista-apunts.com/hemeroteca?article=1858
Mosqueda,
S., López-Walle, J., Gutiérrez-García, P, García-Verazaluce, J., & Tristán,
J. (2019). Autonomous Motivation as a Mediator Between an Empowering Climate
and Enjoyment in Male Volleyball Players. Sports, 7(6), 1-8. Doi: https://doi.org/10.3390/sports7060153
Orozco-Díaz,
A., Moncada-Jiménez, J., & Leal, A. (2019). Allelic and genotypic
frequencies of actinin 3 gene (ACTN3) in the Costa Rican population and its
association with physical fitness in college students. Journal of Biology
of Exercise, 15(1), 112. Doi: https://doi.org/10.4127/jbe.2019.0142
Ortiz-Ortiz,
M., Gómez-Miranda, L. M., Chacón-Araya, Y., & Moncada-Jiménez, J.
(2019). Effects of a Physical Activity Program on Depressive Symptoms and
Functional Capacity of Institutionalized Mexican Older Adults. Journal of
Physical Education and Sports, 19(3), 890-896. Recuperado de https://efsupit.ro/images/stories/iunie2019/Art%20128.pdf
Ortiz-Ortiz,
M., Terrazas-Ordorica, K. I., Cano-Rodríguez, L. E., Gómez-Miranda, L. M.,
Ozols-Rosales, A., & Moncada-Jiménez, J. (2019). Effect of an
intensive physical conditioning program on body composition and isometric
strength in children with Down syndrome. Journal of Physical Education and
Sports, 19(3), 897-902. Recuperado de https://efsupit.ro/images/stories/iunie2019/Art%20129.pdf
Ponseti,
F. J., Almeida, P., Lameiras, J., Martins, B., Olmedilla, A., López-Walle, J.,
Reyes, O., & García-Mas, A. (2019). Self-Determined Motivation and
Competitive Anxiety in Athletes/Students: A Probabilistic Study Using Bayesian
Networks. Frontiers in Psychology, 10, 1947. Doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01947
Rentería,
I., García-Suárez, P. C., Martínez-Corona, D. O., Moncada-Jiménez, J.,
Plaisance, E. P., & Jiménez-Maldonado, A. (2019). Short-Term
High-Intensity Interval Training Increases Systemic Brain-Derived Neurotrophic Factor
(BDNF) in Healthy Women. European Journal of Sport Science, (6),
1-9. Doi: https://doi.org/10.1080/17461391.2019.1650120
Rincón-Campos,
Y., Sánchez-López, J., López-Walle, J., & Ortiz-Jiménez, X. (2019).
Dynamics of Executive Functions, Basic Psychological Needs, Impulsivity, and
Depressive Symptoms in American Football Players. Front. Psychol. 10, 2409. Doi:
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02409
Rodríguez-Campos,
C., & Montoya-Arroyo, J. (2019). Análisis de las variables de juego en un
partido de tenis durante un torneo nacional en Costa Rica. Pensar En
Movimiento: Revista De Ciencias Del Ejercicio y La Salud, 16(2), 1-22.
Recuperado de https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/pem/article/view/32480/34310
Ruiz-Juan, F., Baños, R.,
Fuentesal-García, J., García-Montes, E., & Baena-Extremera, A (2019).
Análisis transcultural del clima motivacional en alumnado de Costa Rica, México
y España. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y
el Deporte, 19(74), 351-369. Doi: http://doi.org/10.15366/rimcafd2019.74.011
Siles,
F., Mora-Zúñga, A., & Quirós, A. (2019). Comparison of Four Automatic
Classifiers for Cancer Cell Phenotypes Using M-Phase Features Extracted from
Brightfield Microscopy Images. Turrialba, Costa Rica: Springer High
Performance Computing - 6th Latin American Conference, CARLA 2019, (1),
406-419.
Silva,
D. P., Silva, P. R. P. F., Souza, J. V., & Cotes, M. (2019). Atividade
Física de Aventura na Natureza para Pessoas com Deficiência. Revista Licere, 22(2),
268-296. Doi: https://doi.org/10.35699/1981-3171.2019.13557
Suárez Muñoz, R., Ortiz Camacho,
M. M., & Baena Extremera, A. (2019). La funcionalidad de la indumentaria en
las actividades físicas artístico-expresivas de danza en España. Estudio
comparativo entre diferentes niveles de tecnificación. Retos, (36),
403-411. Recuperado de https://recyt.fecyt.es/index.php/retos/article/view/71784/43805
Tristán,
J., Vargas-Torres, A., Vanegas-Farfano, M., Espino-Verdugo, F.,
Medina-Corrales, M., & Tomás, I. (2019). Presentación de las tareas por el
profesor, necesidades psicológicas y bienestar en alumnos de educación física.
Cuadernos de Psicología del Deporte 19(3), 190-204. Doi: https://doi.org/10.6018/cpd.358561
Valdez-Goycolea,
H., Tristán, J., Ramírez, R., Vergara-Torres, A., & López-Walle, J. (2019).
Percepción del feedback correctivo por los futbolistas universitarios. EmasF.
Revista Digital de Educación Física, 11(60), 115-123. Recuperado de https://emasf.webcindario.com/Percepcion_del_feedback_correctivo_por_futbolistas_universitarios.pdf